KFUM Oslo er nå implicert i en kampfiksingssak hvor to av deres spillere er siktet. Klubben tar saken på største alvor og samarbeider med politiet. Daglig leder Thor-Erik Stenberg sier at klubben ble gjort kjent med saken torsdag og at de ikke har god nok oversikt til å kommentere all verden rundt hva denne saken handler om. Stenberg bekrefter likevel at to av deres spillere er siktet i saken. Politiadvokat Sahd Iqbal i Oslo politidistrikt bekrefter at pågripelsene fant sted onsdag denne uken og at samtlige er løslatt i påvente av ytterligere etterforskning. I en uttalelse sier politiadvokaten at mistanken knytter seg til enkelthendelser i kamper og at det ikke er grunn til å tro at den påståtte kampfiksingen har hatt innvirkning på kampresultat. NFFs generalsekretær Karl-Petter Løken opplyser til NTB at forbundet er blitt gjort kjent med saken og at dette er en utrolig lei sak for alle involverte og hele norsk fotball. Jens Haugland omtaler saken som svært alvorlig og sier at NTF venter på mer informasjon i saken. Kristoffer Vatshaug, som er leder for Norske Idrettsutøveres Sentralorganisasjon, sier til Nettavisen at det som har kommet fram truer hele idrettens integritet. Vålerenga-trener Geir Bakke uttalte seg om saken og understreker at han uttaler seg på generelt grunnlag. Politiadvokat Iqbal opplyste til VG tidligere fredag at det er gjennomført ransakinger på flere adresser og at politiet har gjort flere beslag som er relevante for saken. Etterforskningen, som er i en tidlig fase, beskrives som høyt prioritert. Usama Ahmad og Jonas Berge i Elden Advokatfirma representer to av de sju siktede og bekrefter at de ikke har anledning til å gi kommentar om saken på nåværende tidspunkt.