KFUM Oslo gikk seirende ut av NM-kvartfinalen mot Stabæk på Nadderud søndag. 1.-divisjonsklubben ga gjestene tøff kamp. Før det hadde begge lag tatt føringen i kampen. Like før 25 minutter spilt driblet Johannes Nunez seg rundt Stabæk-keeper Sondre Rossbach og sendte gjestene i føringen. KFUM-keeper Emil Ødegaard sendte av gårde et langt utspark som Stabæks Jon Haukvik Øya feilberegnet, og Nunez gjorde alt riktig alene med keeper. William Wendt utlignet for Stabæk før pause. I andre omgang sto det 2-2 etter mål av Oskar Spiten-Nysæter og Ayoub Aleesami. Moussa Njie scoret vinnermålet etter 64 minutter. KFUM Oslo møter nå vinneren av oppgjøret mellom Vålerenga og Fredrikstad i semifinalen. Stabæk er med i opprykkskampen til Eliteserien med fire runder igjen av sesongen. KFUM Oslo har imponert etter opprykket fra nivå to og er på sjuendeplass i Eliteserien når det gjenstår seks runder.